Blue Sparrow tiim on edukalt naasnud vรตistlustelt koju, kaasas kaks karikat, meeldejรครคvad mรคlestused ja uued tutvused. Viis teguderohket pรคeva Inglismaal nรคitasid meie tiimi รผhtehoidvust, pรผsivust ja kรตrget motivatsiooni tรถรถtades รผhise eesmรคrgi nimel.

Esialgne linakiust lamineeritud droon Inglismaale ei jรตudnudki, kuna kolm pรคeva enne vรตistlusi, testlendu tehes, tegi linadroon ebaรตnnestunud maandumise ning lรคks mahakandmisele. See รตnnetu juhtum tรตi kokku meie tublid insenerid, kes kรตik need kolm pรคeva ja รถรถd meisterdasid uut drooni. Tulemuseks oli ilmastikukindel klaaskiust lamineeritud droon, mis lรคks vรตistlusele ilma รผhtegi testlendu sooritamata. Otsustasime klaaskiust drooni kasuks, kuna selle konstruktsioon oli tugevam ning valmimise protsess kiirem.

Reis algas varahommikustel tundidel Tallinna Lennujaamast, kust lend viis meid lรคbi Amsterdami Manchesteri Lennujaama. Reisisime koos drooni, tรถรถriistade ja muude kohvritega, mis meie รตnnetuseks ei jรตudnud sama lennuga sihtpunkti. Nimelt oli meie lennufirma jรคtnud pagasi maha ja see jรตudis kohale alles sama pรคeva viimase lennuga. Kuna aeg survestas meid tagant, pidime selleks ajaks juba lennujaamast lahkunud olema ning osalema ohutuskoolitusel Buckminsteris vรตistluspaigas, mis asus 2,5 tunni kaugusel lennujaamast. ร–รถsel sรตitis meie logistika meeskond droonile lennujaama jรคrele ja hommikul saime edukalt drooniga lรคbida esimesed katsumused, mida kohtunikud meilt ootasid.

Esimesel vรตistluspรคeval lรคbisime kรตik vajalikud kontrollid, mis kinnitasid, et meie droon on lennukรตlblik ja saime loa รตhku tรตusta. Selleks lรคbis meie droon mehaanilise รผlevaatuse scrutineering tiimi poolt, avioonika korrasoleku kontrolli ning pidime drooni ka aja peale kastist lahti vรตtma ja lendamiseks valmis panema. Eesmรคrgiks oli teha รผhe pรคeva jooksul vรตimalikult palju, et me ei jรครคks ajahรคtta. Seatud eesmรคrk sai tรคidetud, pรครคsesime esimesele lennule juba esimesel pรคeval kohe, kui lennukรตlblikkuse sertifikaadi kรคtte saime.

Logistiliste probleemide tรตttu oli meie droon viimane, mis fรผรผsiliselt vรตistluspaika jรตudis, kuid kolmas mis รตhku tรตusis. Kaks lendu jรคtsime jรคrgmiseks pรคevaks, mis kronoloogiliselt lรคksid jรคrjest paremaks. Viimane lend tรตi meile enim punkte. ร•hku tรตusis meie droon autonoomselt, lรคbis kรตik etteantud punktid autonoomselt ning lasi paki lahti paremini ja tรคpsemini, kui oskasime oodata. Punkte kaotasime maandumises, kuna otsustasime teha selle manuaalselt, et droon jรตuaks รผhes tรผkis tagasi kodumaale.

Selle skooriga vรตitsime รผldarvestuses kolmanda koha ning saime lisaks ka lennukรตlblikkuse auhinna, mis nรคitas, et meie drooni oli lihtne kokku panna ja lennutada. Kogu tiim sai nende pรคevade jooksul suure kogemustepagasi. Uued ideed drooni parendamiseks on juba kirjas ja ootavad tรคideviimist, et jรคrgmisel aastal esindaks Blue Sparrowโ€™d ikkagi linakiust valminud droon. ร•ppisime sel korral tehtud vigadest ning tulevasel aastal lรคhme vรตistlusele tรตestama, et ka taaskasutatavatest materjalidest on vรตimalik edukalt drooni ehitada. Sest Blue Sparrow รผheks alustalaks on ja jรครคb keskkonnasรตbralikkus.